IM
in mijn mening over het gebruik van instant messanger ben ik heel tweeslachtig.
enerzijds heb ik er enorm gemak van als ik bijvoorbeeld via Skype zie dat iemand online is, die ik graag wil spreken. dit is dan meestal in de prive situatie. het grote voordeel is het ongedwongen met elkaar kunnen praten. Ed en ik hadden al een tijdje onze oudste dochter niet gezien (wel gesproken). we hebben toen de laptop op het aanrecht geplaatst en Annemieke heeft met ons 'meegegeten'.
anderzijds ik heb de pest aan als ik zelf online ben en iemand belt mij!
op het werk kunnen we ook in groupwise elkaar rechtssteeks aanspreken, maar dat heb ik nooit openstaan, omdat ik er de voorkeur aangeef om iemand te bellen of te mailen.
voor mij werkt het alleen als we vantevoren afspreken elkaar op te zoeken online. dus een korte chat line sturen en dan verder gaan spreken.
zondag 5 juli 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
In de Zb bieden wij naast de Al@dinchat ook de chat aan voor het zeeuwse publiek. In het begin werd er nog niet zo heel veel gebruik van gemaakt door de klant. Toch komt het nu met regelmaat voor dat de klant via de chat contact opneemt. Het kan dus een alternatief zijn naast de telefoon. De klant heeft dan de keuze. Zou zoiets ook voor de biblioosterschelde in te zetten zijn? Wat denk jij daar van?
BeantwoordenVerwijderengroetjes,
Alinda
het kan een mooie toegvoegde service zijn voor die klant die op deze wijze gebruik wil maken van de bibliotheek. het betekent niet dat er geen wachttijd is voor de klant. je zult voor de vraagafhandeling goede afspraken moeten maken. wie beantwoordt de vragen, in welke volgorde (klant fysiek aan de balie, telefonische vraag of een binnenkomende vraag online). we hebben het in de bibliotheek wel besproken toen de chat aladin in gebruik werd genomen. dit is toen alleen uitgeprobeerd in de ZB.
BeantwoordenVerwijderen